Billede af Jesse Bowser

Mindfulness MBSR - MBCT
og Restorativ Yoga

Unik omsorg for krop og sind

Mindfull Restorativ Breath - Forløb

Mindfulness MBCT Mindfulness Based on Cognitive Therapy, er udviklet af Zindel Segal, Mark Williams samt John Teasdale, der er baseret på Jon Kabat-Zinn's Mindfulness Baseret Stress Reduktion (MBSR), som er en evidensbaseret metode til reduktion af bl.a stress, angst og depression og mental træning. Velafprøvede, dokumenterede og effektive metoder til at træne opmærksomheden, samt bringe dig selv i en afklaret og ressourcefuld tilstand, hvor du stresser af, bliver fokuseret og lader op både mentalt og fysisk. Med 15-30 min daglig træning, vil du opnå en mærkbar forandring. 

Mindful Restorativ Breath er en effektiv og afstressende pause fra sindets almindelige tendens til, at identificere sig med dets konstant skiftende indhold af tanker, følelser, kropsfornemmelser mv. Du bliver "herre i eget hus" og opnår, at kunne holde fokus på det ,der bibringer dig mental styrke og trivsel.

MINDFULNESS - en gave for psyke og krop

Både forskning og erfaring peger på, at man gennem mindfulness, åndedræt og meditations-teknikker kan øge sit fysiske og mentale velbefindende. Forebygge og reducere stress, angst og depression samt skabe bedre adgang til kreative potentialer, øger motivation, trivsel, balance og overskud.  

Den ultimative restitution, afstressning og forkælelse.

Hvis du oplever stress, eller har en presset hverdag, vil Mindful Restorativ Breath forløb være godt for dig. Når du ved, hvordan du kan berolige dit nervesystem, bliver du bedre rustet til at klare dig mod stress. Mindful Restorativ Breath handler om, at skabe en øget bevidsthed om afslapning og restitution af nervesystem.

Du vil få træning i, at arbejde med blide stræk, liggende positioner, siddende og liggende åndedræts-træning, mentaltræning. Du får de ultimative redskaber, det bedste fra flere retninger, så din krop kan give helt slip og du kan få ro i nervesystemet til genopbygge sig selv, både fysisk og mentalt.

 

Udbyttet af forløbet, vil selvfølgelig afhænge af hvor regelmæssigt, hvor ofte, og hvor meget du arbejder med mindfulness, meditation og den restorative åndrætstræning - men blot få minutters øvelser og træning om dagen, kan gøre en stor positiv forskel.

Efter forløbet, er der mulighed for yderligere opfølgning i form af træningsgrupper og/eller individuel træning efter aftale.

En unik pakke af indsigt og øvelser for for krop og sind

I forløbet får du en seriøs og kompetent introduktion til Mindful Breath træning, meditation og mindfulness - enkle og effektive teknikker, som du kan have glæde og nytte af både på arbejde og privat. 

Billede af rosario janza

Mindfulness Restorativ
Breath Træning

baggrundsmønster-BRUN_edited.jpg
Øget robusthed og mental styrke og balance

Mindfulness MBSR og MBCT og effekter i 8 ugers forløb

bl.a:

  • Nedsat stress

  • Afhjælpning af depression

  • Forbedret søvn

  • Øget ro

  • Forbedret præstation

  • Øget glæde og trivsel

  • Forbedrede relationer

  • Øget tålmodighed og tolerance

  • Øget overblik

  • Øget kontrol med tankemønstre

  • Øget optimisme

  • Øget kropsbevidsthed

  • Viden om restituerende øvelser for nervesystem

  • Løsning af presserende spørgsmål og problemstillinger

  • Øget bevidsthed og derved en samlet oplevelse af, at der er sat en turbo på den personlige udvikling

Mindfulness - øget robusthed, balance og trivsel

"Videnskabelige undersøgelser afslører, hvordan vi kan ændre vores hjerner, ved at dyrke tankemønstre, som styrker vores velvære, glæde, resiliens, medfølelse og følelsesmæssig balance via bl.a meditationsøvelser, mindfulness træning og restorativ træning".

Hold forløb

Jeg opretter løbende hold inden for mindfulness og restorative forløb, så er du interesseret er du velkommen til at kontakte mig. Jeg ønsker at opnå en vis intensitet og flow på mine hold, derfor er det små hold.

Nogle hold kører kontinuerligt og er ikke baseret på 8 ugers forløb, andre hold er baseret på 8 ugersprogram. Min erfaring er at folk har behov for en fortsat fastholdelse i mindfulness og mentaltrænings teknikker.

Mindfulness og restorativ forløb foregår pt i Odense. Forventer at starte hold op i Svendborg efteråret 2022.

Individuelt forløb

Der kan være mange forskellige årsager til ikke at ønske og tage del i et gruppeforløb med mindfulness. Derfor tilbyder jeg også individuelle forløb, hvor vi i hver session gennemgår mange af de samme elementer som fra gruppeforløb, men hvor der kun er fokus på dig og dine udfordringer!

Et forløb hvor du vil få rigtig meget med dig, og gå ud i verden med en mere positiv og meningsfuld væren.

Private grupper eller en gruppe på din arbejdsplads

Kan du selv samle en gruppe, er du også meget velkommen til at kontakte mig!

Holder i en aften hvor i har brug for et særligt input, så kommer jeg gerne forbi og skaber lidt spot on og fokus på, hvordan vi kan holde tungen lige i munden i en travl hverdag, krydret med lidt mindful væren. Et hyggeligt og på alle måder, rart og livgivende indspark.

Varighed ca. 1-1½ time

Billede af Priscilla Du Preez

Øget robusthed, balance &

trivsel